راهنماي سيم كارت اعتباري


نحوه ارائه خدمات

1. حضوري

         1.1. دفاتر خدمات ارتباطی: مشترکین تلفن همراه اعتباری در خصوص دریافت خدمات ذیل می توانند به دفاترخدمات ارتباطی مراجعه نمایند.

  • ثبت نام سیم کارت
  • تغییرمالکیت ( تغییرنام )
  • اعلام مفقودی ودریافت سیم کارت جدید
  • تغییرآدرس
  • قطع و وصل سرویسهای  ویژه
  • بررسی شارژینگ مشترکین اعتباری
  • خروج ازلیست سیاه
  • فعالسازی سیم کارتهای ثبت نامي

1.2. ادارات مشتركين: مشترکین تلفن همراه اعتباری  می توانند با مراجعه به ادارات مشترکین خدمات ذیل را دریافت نمایند.

  • تعویض سیم کارت تلفن همراه کلیه استانها
  • بررسی مشکلات سرویس ویژه
  • ارائه کدهای محرمانه سیم کارت (pin) و(puk)
  • کشف مزاحمت تلفنی
  • بررسی شارژینگ مشترکین اعتباری
  • بررسی و تعویض کارت شارژ مخدوش
  • خروج از لیست سیاه

2. غیرحضوری
     1.1. مشتركين از طريق سامانه اطلاع رسانی همراه اول (09990) مي توانند از خدمات تلفن هاي اعتباري استفاده نمايند.

     1.2.  مشتركين مي توانند از طريق تلفن گویا (444 ) از طريق سيم كارت اعتباري و براساس راهنماي صوتي خدمات مورد نياز خود را دريافت نمايند.

 

 انواع وضعیت سیم کارت اعتباری

  1. استفاده نشده، فعال نشده ( idle ): وضعیت سیم کارت در زمان تحویل
  2. فعال (active): با برقراری اولین ارتباط مشترک وارد وضعیت فعال شده و می تواند از سرویس ها و امکانات موجود استفاده نماید.
  3. یکطرفه (Suspend) : هنگامیکه دوره اعتبار سیمکارت (براساس اعتبار زمانی و یا اعتبار ریالی، کارت شارژ خریداری شده) به پایان می رسد سیم کارت مشترک یکطرفه می شود، مشترک ظرف مدت 2 ماه  باید اقدام به افزایش اعتبار نماید، در طول این مدت مشترک صرفاً تماس و پیام کوتاه دریافت می نماید و قادر به برقراری ارتباط یا ارسال پیام کوتاه نمی باشد و اگر از اعتبار مکالمه دوره گذشته مبلغی باقی مانده باشد در صورت شارژ، اعتبار باقیمانده به اعتبار جدید اضافه می گردد.
  4. غیر فعال ( disable ): اگر مشترک در دوره وضعیت یکطرفه اقدام به افزایش اعتبار ننماید (طی 2 ماه) وارد وضعیت غیرفعال می گردد، در این مدت (12ماه) کلیه خدمات به استثناء امکان تماس با مراکز کمکهای اضطراری غیر فعال بوده لیکن شماره مشترک حفظ خواهد شد و در صورت شارژ اعتبار باقیمانده از دوره قبل به دوره جدید منتقل نخواهد شد. 
  5. سلب امتیاز ( pool ): درصورت عدم افزایش اعتبار در وضعیت غیرفعال (طی 12ماه ) شماره و حق الامتیاز سلب می گردد. 


 

تقویم
اوقات شرعی

شرکت مخابرات سایر استان ها

وزارت ارتباطات وفن آوری اطلاعات

شرکت خدمات اول tct

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویئ

شركت مديريت املاك مخابرات ايران

وضعیت آب و هوا

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 16923
 بازدید امروز : 2589
 کل بازدید : 5385040
 بازدیدکنندگان آنلاين : 6
 زمان بازدید : 0/1251
صفحه اصلی. مخابرات استانها.نقشه سایت.ارتباط باما

كلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به شرکت مخابرات استان هرمزگان  می باشد ©Tcih.ir . All rights reserved